петък, 8 февруари 2008 г.

Алиенация. Филип Филипов


Имам нужда от 60 см. във всички посоки около мен, с център на

окръжността – главата ми, да няма никой. Грешка: не никой, а

никакви хора.

Сега чувствам, че някой е навлязъл в кръга ми. В тесния ми кръг.

Повръща ми се. Мирише на други човеци.

Правя изключения, естествено: метро, танци, секс, бой.

Изключенията подхождат на изключителни случаи.

Сега имам случаен натрапник. Не бил случаен: иска да общуваме.

Общуването ограбва главата ми. Общуването ме разорява.

Общуването ме товари с проблеми, които не са мои.

Правя се на глухоням: обяснявам с измислени жестове, че не

разбирам. В чужбина е по-лесно, там мога и да признеса на моя

език фразата „Не разбирам”. В повечето страни моят език е език

на глухонеми.

За по-виш ли се смятам? Не. Просто съм самодостатъчен. Имам си

моите приятели.

Спечелил съм си ги със спортна пот, с много алкохол, с кръв, със

сперма. С писане на писма, e-mail-и, разкази. Със споделяне. Те са

моят тесен кръг. Не ми трябват повече събеседници, познати,

приятели, любими, читатели. Приятелите ми. Те са се пръкнали

отникъде. Отникъде, откъдето съм и аз. Говорят езиците, които и аз

говоря.

Случвало се е да не говорят на нито един от тях. Но те разбират моя

език. Разбирам ги.

Натоварвам ги деликатно. Те ме натоварват с финес.

В случая натрапника е жена. Нищо, че имам нужда от жена –

Въздържам се от разговор.

Нарушаваш кръга. Говориш глупости. Имаш я. После се чудиш как

отново да си сам. Не, благодаря.

Тази е изобретателна: започна да ми изписва въпросите си на

бележки. Ще трябва да се правя на глухоням чужденец.

Няма коментари: